Kran som ska fixas och jordmassor

De tog tid, men tillslut kom vvskillen och gjorde en kran, men när jag kom ut visade de sig att han gjort den alldeles för högt upp på väggen.
Killen hade inte tid att göra om just då och skulle komma tillbaka veckan efter för att korta av kranen dryga 25 cm, men lyser fortfarande med sin frånvaro såhär flera veckor efter...
"den som väntar på något gott" börjar verkligen bli vardag här haha.
Här ser ni i alla fall en bild på hur kranen ser ut, fin men alldeles för hög. Så bara den kortas av kommer den bli hur fin som helst och precis vad jag tänkt mig! 
Under kranen ser ni ett av mina blocketfynd, kommer bli perfekt som "handfat" här inne! 


I övrigt står bygget still i väntan på värme för att kunna slutföra fasaden och taket utvändigt. 
Men jag som är höggravid och har svårt att sitta stilla, krattar och skottar jord för glatta livet utanför för att få utsidan mer färdig och förberedd för plattor samt rabatt när värmen kommer. Skönt att få vara ute och fixa lite. 
Nu kan man börja ana hur det ska se ut med höjdsättningarna, även om det är långt kvar innan utsidan är färdig. 



Obs, mobilinlägg


KOMMENTARER


KOMMENTERA HÄR:



NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POST: (Visas ej)


URL/BLOGGADRESS:


DIN KOMMENTAR: