Lasyr

Mitt "lilla" sidoprojekt som jag börjat med är att lasera altanen! Golvet är färdigt, nu återstår att måla klart kjolen men snart klar nu! 
 
Vi tänkte först vänta med att olja/ lasera altanen till nästa sommar, men då vår altan ligger i skyddat söderläge torkade virket mycket snabbare än vi först trott. Så för att undvika fler sprickor fick de bli i år. 
Perfekt sidoprojekt, när man inte vill pyssla på framsidan eller dra el i garaget haha! 
 
Vi är så nöjda, först blev jag lite orolig då jag tyckte det såg väldigt "blått" ut, men nu när det börjar gå in i träeet blir det faktiskt väldigt fint.
Ni som följt mig ett tag kanske känner igen färgen, då vi hade samma färg på vår förra altan! 
Vi har använt oss av Jotun Butinox, oljelasyr som är underhållsfri i 3 år. Vi var så nöjda i lägenheten när vi hade detta så vi kör på det nu med. 
 
På första bilden ser ni någon som trivs - herr fikonträd som leverarar underbart mycket fikon år efter år, en klar favorit här hemma som vi nu hoppas ska trivas minst lika bra på vår nylaserade altan! 
 
 


KOMMENTARER


KOMMENTERA HÄR:



NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POST: (Visas ej)


URL/BLOGGADRESS:


DIN KOMMENTAR: