Tomten blir klar och gräset är på g!

Igår kom grävaren äntligen tillbaka och la ut matjorden på baksidan. Hann han inte jättelångt igår så idag var han här och avslutade jobbet!
Det passade bra då jag idag haft ledig dag. Vi bad honom även lägga ut jord i vår "rabatt" innanför de stora stenarna, så under tiden han jobbade passade jag på att skruva kjolen på altanen vid rabatten och sedan krattade jag ut all jord som han lagt ut där åt oss.
Bakom garaget la de ut grus som paddades så nu kan vi börja fixa för våra kommande odlingar där i sommar! 
 
På kvällen när N kom hem grävde vi ner vår allra första växt, ett av mina fikonträd! En speciell känsla att få plantera något på sin tomt för första gången! Sedan avslutade vi kvällen med att skynda oss att så, vi vill hinna få upp gräs innan ogräset tränger igenom, så vi slängde snabbt ut gräsfrön och ställde ut spridaren direkt. Så nu väntar vi på att det ska bli lite grönt hihi. 
 
 


KOMMENTARER


KOMMENTERA HÄR:



NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POST: (Visas ej)


URL/BLOGGADRESS:


DIN KOMMENTAR: