Mer altanbygge

 
Kör en härlig bildbomb på vad jag/vi pysslat med tiden som gått. 
 
2018-04-16 - 
Här har jag reglat upp, skruvar fast alla reglar i bärlina och planerar för kommande lucka i trallen. 
 
 
2018-04-19 -
Idag fick jag ner sista plintarna i marken, vägt av och fått bärlinan på plats, la sedan ut reglarna för att få en överblick av hur det kommer se ut! 
 
 
2018-04-20 - 
Idag är grävaren här och arbetar på tomten, skalar av och jämnar ut. Gräver diken för kommande häckar och grovplanerar inför utläggning av matjord som blir lite senare! 
Under tiden skruvar jag trall, kapar snittytor och lägger ut tvärgående avslutsbrädor. Tog ut termometern för att se hur varmt det var där jag satt, 39 grader och helt vindstilla. Så idag gick det inte jättefort frammåt kan man väl säga.. 
 
 
2018-04-22 - 
Idag fick jag hjälp av min fina vän att skruva trall. Hon skruvade trall på löpande band medan jag sågade och fixade luckan! En riktigt rolig men fruktansvärt varm dag, vi var ganska så röda båda två efter flera timmar i stekande sol haha.  
 
 
2018-04-25 - 
Idag har grävaren varit här och fixat lite igen. Vi passade även på att få hjälp att lägga ut de stora stenarna som fanns på tomten där vi ville ha dem på framsidan! 
Sedan har jag flyttat upp alla medelhavsväxter på altanen och skruvat lite ram. 
 
 


KOMMENTARER


KOMMENTERA HÄR:



NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POST: (Visas ej)


URL/BLOGGADRESS:


DIN KOMMENTAR: