Längtar efter att få börja vara ute!

Här hemma odlas det för fullt just nu, och tro det eller ej det är inte jag som odlar, det är min kära man. Han odlar gurka, chili, tomtater, meloner m.m och nu har de växt ur hans lilla växthus som står i tvättstugan för tillfället, så i väntan på varmare väder har de fått flytta ut till alla husets fönster. 
Våra grannar lär tro att vi försöker kontakta utomjordingar med hans lampanordningar! Det lyser dygnet runt och nu har han dessutom fått upp den största lysrörsrampen han hittat på vårt skrivbord. Jag var dessutom alldeles för snäll och hjälpte honom att bygga ihop en gräslig ställning till lampan haha. Så nu står den där, och lyser på växterna från sidan, dvs, rakt ut genom fönstret riktad mot våra grannar haha! 
 
Kan inte säga att det är superpopulärt att ha alla dessa hemska lampor, fula krukor osv i alla fönster då det ser extremt tråkigt ut överallt. Jag vill så gärna städa bort allt nuu, men snart så, slipper vi det förhoppningsvis inomhus i alla fall! ;) 
 
 
Jag kan säga att jag talar för oss båda när jag säger att vi längtar tills det blir varmare ute, vi är så sugna på att börja fixa på tomten! 
Bredvid huset på ena kortsidan kommer vi göra en ordentlig köksträdgård. Så nu har vi som ni ser här nedan inhandlat pallkragar. Jag passade på när Rusta sålda ut för 99 kr/st! Nu är planen att vi ska lägga ut markduk, måla pallkragarna svart och klä insidan med plast innan vi fyller upp dem och kan börja odla när vädret tillåter!
Runt om dem är planen att ha kvar singel, så vi kommer fylla upp med det runt om lådorna och även lägga marksten mellan dem, så att det är lätt att komma åt och rensa ordentligt när det behövs! 
 
Vi vill även ha någon liten cafégrupp här mot husväggen, men jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag vill ha. Så vi väntar med det tills det dyker upp något som faller mig i smaken. 
 
 
På baksidan av huset gick det fort innan grävmaskinisten som var här tidigare fick ge upp. Han lyckades inte mosa de stora frusna jordklumparna för att fördela ut alla massor, så han kommer tillbaka när det blir lite mer lättgrävt! Just nu ser det ut som att någon lagt en bomb bakom garaget! 
 
 
Och sist men inte minst så är vi i full planering inför kommande altanbygge. Tanken är att altanen ska gå längs med hela huset och ut i vinkel vid garaget. Längtar tills vi kan sitta här ute i solen och njuta av vår tomt och vårt hus på riktigt!
 
 
Så som ni märker längtar vi väldigt mycket efter våren så vi får sätta igång med alla våra projekt snart! 


KOMMENTARER


KOMMENTERA HÄR:



NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POST: (Visas ej)


URL/BLOGGADRESS:


DIN KOMMENTAR: