Färg och köksskåp

Nu är det dags att börja bestämma sig för vilken färg vi vill ha på vår fasad! Vitt blir det, men av vitt finns det många olika nyanser. Tog hem ett antal färgprover från jobbet för att se NCS koden, nu ska vi bara bestämma oss också. 
Jag känner att jag absolut inte vill att det ska dra mot gult, men samtidigt får det inte gå mot blått heller, ja det är ett väldigt svårt val och något som verkligen kommer synas!
 
 
Vi har även tänkt om och faktiskt beställt överskåp till köket nu, så redan nästa vecka ska de levereras hem till oss!
Det blev inte några överskåp från Vedum utan jag svängde förbi Elgiganten som säljer Epoq kök, där hittade jag en lucka som var otroligt lik Vedums lucka! Luckan hade samma fasade kanter som luckan från Vedum och ungefär samma färg. De hade även liggande överskåp med en höjd på 40 cm och en bredd på 70 eller 92 cm. Jag räknade lite på det med hjälp av Sketchup (3D program) och kom fram till att den bästa lösningen för oss var 2 st 92 cm skåp.
Så nu får vi rätt mått på överskåpen och behöver inte kompromissa med något vi inte gillar, vi får en lucka med samma fasning som underskåpen men med en liten nyansskilland. 
Vi tänkte att så länge form och storlek är rätt så kör vi, skulle vi störa oss på nyansskillanden när vi flyttat in så har jag redan kollat upp vad det kostar att få dem lackerade i exakt samma nyans som underskåpen, och det är verkligen inte några pengar att prata om! 
Så nu är vi/ jag äntligen nöjd och längtar tills vi får se dem monterade på riktigt! 
 
Här till vänster ser ni luckan från Epoq och till höger är luckan från Vedum. 
 
Provade att ställa upp dem i vårt nuvarande kök för att se hur det skulle se ut med färgerna.. 
Tror inte att det är något vi kommer störa oss på, men om vi gör det går det ju att ordna! 
 
Jag ritade ju även in de nya skåpen i vårt kök, såhär kommer de se ut med storleken! 

ETIKETTER: 2017 | Allmänt | Kök |

KOMMENTARER


KOMMENTERA HÄR:



NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POST: (Visas ej)


URL/BLOGGADRESS:


DIN KOMMENTAR: