Klar med vår slutgiltiga beställning

Julledigheten är över för min del men N har ledigt även denna vecka. Under vår ledighet har vi hunnit med att gå igenom vår slutbeställning av huset och nu har vi bestämt oss för det sista valen som ska göras just nu!
Det som är kvar att välja framöver är kakel och klinker till badrummet, vilket vi får bestämma någon månad innan husleveransen. 
Så nu ska vi invänta nybyggnadskartan innan vi bokar in ett nytt möte med Smålandsvillan för att gå igenom och skicka iväg vår slutgiltigabeställning! Så spännande och nu börjar det bli nervöst på riktigt! 
 
De flesta valen vi gjort har varit lätta då vi varit ganska bestämda med vad vi viljat ha från början. Färger, handtag och utformning av kök, storlek och utseende på garage m.m. 
 
En sak jag fått tänka om angående är målade väggar då Smålandsvillan ej erbjuder det. Tanken var då att vi skulle välja "Målningsförberett" och måla, lägga golv osv. själva. Men då vår bank tyvärr inte godkänner att vi gör så mycket själva, fick vi välja tapeter ändå.
De tapeter som vi haft att välja mellan kommer från Boråstapeters kollektion - Borosan 14. 
 
Tapeten vi tillslut valt heter 7760. En vit tapet med ett diskret mönster som liknar en målad vägg. Så jag är väldigt nöjd ändå! 

I tvättstugan har vi velat fram och tillbaka mellan ett ljusare och ett mörkare golv. Jag var säker på att jag ville ha ett betongliknande alternativ då jag vill ha liknande utseende på kakel och klinker i hall och badrum.
Så då blev det två kandidater på matta att välja på! 
Efter att ha vägt för och nackdelar, googlat runt på bilder och frågat vår familj har vi nu bestämt oss för det mörkare och jag tror att det kommer bli väldigt fint! 

Här kan nedan kan ni se ett rum med liknande matta som vi valt. Obs! Lånad bild!
 
Golv är en sån sak som är extremt viktigt för mig. Ett golv bestämmer känslan och ger mycket karaktär till ett hem. Smålandsvillan erbjuder ett flerstavs parkett, vilket inte är något för mig. Så att få ett annat golv har varit prio 1 sedan vi bestämde att vi skulle bygga. 
Det golv vi valt är oväntat nog ett vitt golv som heter, Hickory Fermo 101 K32 från Bauhaus. Och planen är då att jag kommer lägga allt golv själv. Så nu vill jag att tiden ska gå fort, så jag får sätta igång!! 
 
Med de tillval vi gjort kommer huset se ut såhär framifrån
 
Och såhär kommer baksidan se ut
 
Kramar Rebecca

ETIKETTER: 2017 | Allmänt | Vi bygger hus |

KOMMENTARER

Åsa | 2017-01-07 - 11:40:31 |

Å pappa bygger altan o mamma sitter på framsidan med Sköna Hem choklad och ett glas med nåt vitt i (inte mjölk!! det blir man sjuk av)


KOMMENTERA HÄR:



NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POST: (Visas ej)


URL/BLOGGADRESS:


DIN KOMMENTAR: