Egenodlat mitt i vintern

 
Nu under vinterperioden blir det inte mycket uppdatering som rör trädgård och växter, då det mesta är i vila under dessa månader, men idag tänkte jag passa på att visa er en av de saker som gör detta intresse så roligt! 
 
Alla mina medelhavsväxter så som citron, apelsin, fikon, clementin, oliv osv kräver sval vinterförvaring så därför förvarar jag dem i ett förråd under vintern. Vilket innebär att jag får gå ut till förrådet för att titta till dem ibland, och  idag när jag kom ut var flera frukter från olika träd äntligen mogna! 
 
Jag var speciellt ivrig på att smaka på apelsinerna, då det är första gången jag äter hemodlade apelsiner! De var inte jätteorange på utsidan, men de var lagom "mjuka" så jag var tvungen att smaka på dem, och de var supergoda!
 
Det är verkligen något speciellt med att odla och sedan få skörda och äta det man under en längre tid skött om. 
Det är en underbar känsla! 
 
Inte nog med att vi fått skörda och äta vår egen frukt, vi har dessutom haft fantastiskt fint väder idag med klarblå himmel, värmande sol och plussgrader, så nu infinner sig vårkänslorna på riktigt här hemma! 
 
Kram
 
 


KOMMENTARER

åsa | 2017-01-21 - 21:56:53 |

å vad härligt och gott <3 <3

Svar: Så kul och riktigt gott! :) <3
Rebecca


KOMMENTERA HÄR:



NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POST: (Visas ej)


URL/BLOGGADRESS:


DIN KOMMENTAR: