En dag med späckat schema

Denna dag började tidigt med ett fullspäckat schema!
 
Vid 7 rullade Sandå måleri in med sina bilar på tomten. Vi anlitade dem för att få husfasaden målad så vi skulle slippa det innan vintern. Direkt de kom fram meddelade de att de tänkt sprutmåla huset. Vi hade endast plockat ut alla saker någon meter från huset då vi trodde att de skulle måla med pensel. Så då var det bara att sätta fart och bära iväg alla möbler, krukor och växter! 
 
Mitt upp i att jag stressar runt för att få bort alla saker så fort som möjligt för att målarna ska kunna sätta igång, rullar hantverkarna som skulle fixa kakel och klinker in på tomten. 
Då var det bara att följa med dem in och instruera vad som skulle göras och vart. När jag fått igång dem sprang jag ut för att röja ytterligare runt huset åt målarna. 
 
Efter ett tag ringer det och då är det MIO som är påväg med vår soffa. Så jag springer in för att röja undan så soffan skulle få plats!  
 
Väl inne i huset går jag förbi köket och upptäcker att hantverkarna gjort fel och jag pratar med dem. De förstår efter ett tag och får då riva ner och börja om. 
 
 
Nu kommer Vvsaren som också skulle dyka upp under dagen för att sätta upp en duschhållare i badrummet som missats från SMV. Jag följer med honom och visar vart vi vill ha duschstången och sedan är han igång. 
 
Då kommer killarna från MIO med soffleveransen och mitt i allt kaos springer jag med dem för att visa var soffan ska stå och sen bär de in soffan på plats. 
 
Då ropar hantverkarna i köket på mig för att kolla läget med det de gjort. De har då råkat göra samma fel som första gången och jag säger då åt dem att göra om en gång till! De blir lite less, självklart men förstår också att det blivit fel och gör om ännu en gång. 
 
Även vvsaren ropar på mig för att meddela att han är klar med duschstången så jag springer snabbt för att se så allt är okej och det blev superbra! 
 
 
Sen skyndar jag mig att börjar packa upp och ställa i ordning soffan och bråkar ett tag med att få mattan på plats. Vi beställde en exakt likadan soffa som vi hade i lägenheten men spegelvänd för att få det luftigt i vardagsrummet, vilket blev väldigt bra nu när den väl kom på plats! 
 
 
När jag precis fått bort kartonger och plats kommer ventilationskillarna för att göra ett täthetsprov. Haha här började jag känna att det var väldigt rörigt men killarna löste det bra och skötte sig själva. 
 
 
När täthetsprovet var klart tackade jag grabbarna som utfört det och började gör mig i ordning, jag skulle nämligen iväg för att jobba kväll mitt upp i allt med!
 
Innan jag ska åka för att jobba går jag förbi hantverkarna i köket för att hur långt de kommit och de hade då kommit ganska långt! 
Men efter en närmare titt visade de sig att de råkat förskjuta en av plattraderna nästan 2 cm, vilket syntes väldigt tydligt då alla linjer ej var raka!
Det var även en miss runt överskåpen så jag pratade med killarna och de såg det också då jag påtalade det. Då jag skulle åka för att jobba så lovade de att fixa det innan de lämnade huset. 
 
 
Sen bar det av mot jobb. Kan säga att jag somnade snabbt när jag kom hem efter jobbet på kvällen. Det var minst sagt en fullspäckad förmiddag. Är fortfarande chokad att jag lyckades tajma in alla dessa hantverkare på samma dag, och ändå få det att fungera för alla inblandade. Dock inget jag vill göra om haha! 😅


KOMMENTARER


KOMMENTERA HÄR:



NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POST: (Visas ej)


URL/BLOGGADRESS:


DIN KOMMENTAR: