Börjar kännas i kroppen

Vid 8 på morgonen började vi vår dag vid huset. 
 
Jag bestämde mig direkt på morgonen för att montera ihop ett bordet som jag förberett i delar i lägenheten för att lätt kunna sätta ihop efter flytt, lite snabbt. 
Efter många timmar ihopkrupen på golvet kände jag att det var dags att ordna en något bättre lösning för rygg och knän. Så efter att snabbt ha kapat träreglarna, lyft dem på plats och slutligen skruvat fast varje bräda hade jag ett oerhört användbart och tåligt bord under byggtiden, samtidigt som jag fick se att det skulle fungera som jag tänkt, så vi slapp släpa med vårt tidigare matbord! 
 
 
Såfort jag fått ihop bordet någorlunda var det bara att fortsätta med golvläggningen i lilla allrummet, den lilla delen av hallen och i klädkammaren resten av dagen!
 
Mamma och Angelica primade väggen i köket och golvgipsen i hallen för kommande kakel och klinker. Sedan stod de även för matlagning och städning, de var även till stor hjälp när jag eller grabbarna behövde ett handtag! Angelica skruvade senare även handtag på dörrar samt började med att sätta karmar. 
Ute jobbade grabbarna på med garaget. 
 
När det började mörkna bestämde Niclas och pappa sig för att dra sig mot lägenheten då de ändå inte kunde göra så mycket i mörkret. Sebbe och Angelica följde också med för att sova.  
Men jag och mamma blev kvar. Snälla mamma stannade kvar med mig och assisterade och höll mig sällskap så jag skulle slippa vara i huset själv! 
Vi kom nog inte till lägenheten förrän vid 2 tiden och då var vi otroligt trötta efter en väldigt lång dag. 


KOMMENTARER


KOMMENTERA HÄR:



NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POST: (Visas ej)


URL/BLOGGADRESS:


DIN KOMMENTAR: