Hela familjen på plats!

Idag gick vi alla upp tidigt. Jag och mamma åkte direkt ut till huset vid 8. Jag fortsatte direkt med golvläggningen medan mamma kapade och limmade fast golvgips i hallen för vårt blivande klinker. 
Niclas och pappa började dagen på Bauhaus där de hämtade massor av byggmaterial, både till garage men också till oss inomhus. 
Inhandlingen bestod bland annat av en grovdammsugare som mamma döpte till Tusse, vilket blev en älskad familjemedlem från första stund haha! Kan säga att det var värt varje krona när byggdammet yr runt! 
Niclas var sedan tvungen att åka iväg på kurs, så deras garagebygge blev uppsnjutet en dag till. Så under tiden Niclas var iväg hjälpte pappa i stället till med att montera överskåp i köket! 
 
Efrer en lång dag när vi alla var riktigt trötta kom resten av familjen. Det var första gången de såg huset så de andra fick visa dem runt på en snabb rundvandring medan jag fortsatte med mitt golv. Sen dukade vi upp på hallgolvet och åt god thaimat som de hämtat upp på vägen!
 
 
Jag har tyvärr väldigt dåligt med bilder från bygget!
 
Efter maten satte jag Sebbe på att skruva fast alla golvgipsskivor som mamma under dagen skurit till och limmat fast.
Själv fortsatte jag några timmar med golvläggning i hobbyrummet medan resten av gänget flyttade på några av garderoberna och de överskåp som följde med huset men som vi ej ville ha monterade. De började även klura på hur vi skulle få ihop karm och modulsmyg till kontoret. 
Vi avslutade kvällen någonstans vid 1 innan vi åkte till lägenheten för lite sömn innan det var dags igen. 

ETIKETTER: 2017 | Allmänt | Hall | Vi bygger hus | Vårt hus |

KOMMENTARER


KOMMENTERA HÄR:



NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POST: (Visas ej)


URL/BLOGGADRESS:


DIN KOMMENTAR: