Nytt här hemma och vårsol

Idag har jag en ledig dag, jag ska iväg lite senare på två ärrenden, bland annat kolla upp ögonen igen, ska bli spännande! 
Men innan det är dags att ge sig iväg myser jag här hemma och njuter av solen som hälsar på genom våra fönster idag. Härligt att våren är här!
 
Nu när det är så fint ljus här hemma tänkte jag passa på att visa er lite nytt. Jag hittade tillslut ett mindre klubbo satsbord begagnat, dock svart så med lite vit färg blev det som nytt. Nu slipper vi det stora klumpiga bord som vi haft tidigare.
Lite synd att det gamla blev för stort till den nya soffan. Det var ivägen hela tiden så det gick helt enkelt inte. Men jag klarar inte av att sälja det heller, för jag älskar det verkligen, så det får stå i vårt förråd i väntan på större boende eller att jag ångrar mig haha! ;)
 
 
Igår när jag var ut och handlade kunde jag inte låta bli att köpa hem lite tulpaner, så nu förstärker de vårkänslorna som infinner sig när solen lyser in genom fönstren!
 
 
Och jag berättade ju att det blev en del shopping i Malmö när vi var där i samband med ögonoperationen. Fatet i drivved samt den lilla vita vasen kommer därifrån.
Den lilla vita vasen, hittade jag på Panduro. Det är väl meningen att man ska måla och göra om den, men jag tror jag ska behålla den vit! Den bryter av fint på köksbänken :) 
Fatet/ skålen av drivved är tänkt att agera fruktfat, men som ni ser är det lite fattigt med frukt just nu, för att ha något i fatet har vi haft gullök framme i veckan, men nu är det endast två ensama lökar kvar haha! Ni får ta det med en nypa salt, det kommer bli snyggt när det är fyllt med frukt sen :) 
 
Nu ska jag göra mig en kopp te och fortsätta njuta av solen en stund innan jag ska iväg! 
Kramar


KOMMENTARER

Åsa | 2016-03-04 - 19:12:20 |

Så fint så fint!!<3<3<3


KOMMENTERA HÄR:



NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POST: (Visas ej)


URL/BLOGGADRESS:


DIN KOMMENTAR: