Apelsin - Sinensis

Det är äntligen mitt, mitt fina större apelsinträd! I torsdags ringde de och meddelade att mitt apelsinträd som jag fick i födelsedagspresent äntligen kommit, så det tog inte lång tid innan det var hemma hos oss! Det är ca 160 cm med kruka, perfekt! 
 
Just ren apelsin brukar vara lite svår att få tag i, så jag är väldigt nöjd att jag fick hem ett så fint och stort exemplar till min lilla samling!
 
Snacka om att vårkänslorna drog igång ordentligt när trädet kom hem, gud vad jag längtar efter lite varmare dagar, jag vill få ut alla mina fina träd på altanerna och få njuta av all blom! 
 
Nu hoppas vi på mycket söt frukt framöver! Jag är även sugen på ett mandarinträd.. så jag får se om jag hittar något under säsongen :) 
 
Lite dålig bildkvalité, bättre bilder kommer när det kommit till rätta!


KOMMENTARER

Åsa | 2016-03-21 - 19:51:13 |

Oj vad stort och fint!!


KOMMENTERA HÄR:



NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POST: (Visas ej)


URL/BLOGGADRESS:


DIN KOMMENTAR: