Jag mår bra av vitt

Jag mår verkligen bra, känner mig lättad och avslappnad av vita och ljusa hem. Många tycker att vi har för mycket vitt, men vet ni vad? Jag älskar det och det är VÅRT hem. 

Äntligen tog jag mig i kragen och slet ut det gamla mörka, slitna och vattenskade valnötsgolvet i köket och la i stället ett vitt golv som liknar våra vitmålade golv här hemma! 
 
Sambon tyckte att det var lite lustigt då jag fortfarande låg kvar i sängen när han åkte till jobbet i morse, men när han kom fram till jobbet 20 minuter senare hade han ett sms från mig med bild på köket där det slitna golvet var borta! Haha, vill man komma igång så får man vara effektiv! 😉
 
Alltså var jag igång med golvjobbet tidigt i morse. Då vi flyttade in beslutade vi att behålla detta golv (ett dåligt beslut) och jag lappade då ihop det gamla med fogmassa och satte nya lister för att dölja det fula jobbet och det värsta slitaget. 
 
Nu när jag skulle riva bort och lägga det nya ville även slippa att ta bort socklar pga att slippa foga och måla ännu en gång samtidigt som vi tidigare passat på att dra nätverkskablar bakom socklarna och det skulle bli problem att lossa på vissa lister..samtidigt som jag vid nyläggning skulle försegla alla skarvar så de inte reser sig vid minsta lilla fukt. 
Jag kan lova att det blev lite mer krångel än vad det vanligtvis är, mycket mer än vad det låter som, och det tog lite längre tid. Men det gick och min ilska la sig tillslut. 
 
Jag är så nöjd och glad att jag genomförde det trotts några tillfällen där det kändes hopplöst haha.
 
Tanken är att det nu bli ett enda enhetligt golv i hela lägenheten, då halva lägenheten redan är vitmålad. 
Nu är der bara hall och hobbyrum kvar. Men det får bli senare i sommar eller kanske till och med i höst då det är lite fler beslut att ta innan dess.
 
Golvet heter PRÄRIE och kommer från Ikea av alla ställen! 89 kr/kvm och detta ska dessutom vara ett slitstarkt golv som ska klara alla utrymmen, perfekt! 
 
Här kommer lite bilder från innan och nu efter.
 
Före:
Vi börjar med en riktigt gammal bild, man tror knappt det är samma lägenhet? 
 
Och här, lite nyare förebilder
 
Efter:
 
Måste även lägga upp före och efterbilderna bredvid varandra så att man lättare ser skilnaden.
 
Till vänster har vi precis flyttat in och det första vi gjorde var att dra bort den hemska skjutdörren, så den syns inte i bild. Den gjorde dörröppningen om än ännu mindre! 
 
Bilden till höger är från idag, 3.5 år senare! Visst har det hänt en hel del.. 
 
 

ETIKETTER: Allmänt | Före & Efter | Kök | Lägenhet 4 |

KOMMENTARER

Åsa | 2016-06-26 - 08:55:34 |

Man tror knappt det är sant! skönt att det äckliga gamla köket åkte ut!och nu golvet, Otroligt snyggt<3<3


KOMMENTERA HÄR:



NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POST: (Visas ej)


URL/BLOGGADRESS:


DIN KOMMENTAR: