En trapp i natursten

Trappan ute som jag hållt på med sista tiden är nu nästan helt klar! Det är bara lite småsten kvar, men det är inget som syns på bild så nu tänkte jag visa er hur fint det blivit ute i vår trädgård, något mer välkomnande än vad det var från början!
 
När man tittar tillbaka på bilderna sedan vi flyttade in är det svårt att tro att det faktiskt är samma trädgård, eller vad säger ni?
 
När vi flyttade in var det endast en brant moss/lerbacke
 
Det första vi gjorde var att bygga altan och samtidigt höja upp och plana ut hela trädgården, men "lerbacken" blev kvar orörd då jag varken orkade göra mer eller visste hur jag ville ha det just då..
 
Förra sommaren ledsnade jag då det efter regn var helt omöjligt att ta sig upp utan att ramla/ krypa upp i leran. Så jag bestämde mig för att åtminstone göra en bättre men tillfällig lösning genom att plana ut allt till stora steg.
 
Sedan hällde jag ut täckbark mellan stenen för att slippa bära ner och krångla med gräsklipparen och rensa ogräs. 
 
I år blev det äntligen gjort.. det riktiga och grymt tunga jobbet, grävning till förbannelse! Det ser inte mycket ut på bild, men jag lovar att det är stora mängder som jag fått släpa iväg.
 
Efter vårt senaste besök hemma hos familjen lyckades vi fynda massor av sten, det räckte nästan till hela trappen och det blev väldigt fint! 
 
Det lilla som är kvar syns inte i bild och är heller inget man tänker på, men det ska bli ordentligt gjort så det ska självklart ändå göras. 
 
Vilken lättnad och så roligt att äntligen ha en komplett trädgård! Nu är det inget mer grävande här hemma förutom i rabatterna ibland, så underbart!


KOMMENTARER

Anonym | 2016-06-12 - 21:52:10 |

Så fint så fint! Duktig "kicka"<3<3<3


KOMMENTERA HÄR:



NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POST: (Visas ej)


URL/BLOGGADRESS:


DIN KOMMENTAR: