Tidiga trädgårdsplaner

Än är det snö och slask, men vi har haft plussgrader nu i några dagar, det har droppat från taken, fåglarna har kvittrat och solen har visat sig från sin bästa sida. Det ger mig riktiga vårkänslor! 
 
Så här hemma är det trädgårdsplaner som gäller! Förra året fixade jag en "trappa" lite snabbt i vår leriga slänt och visst fungerar den, men jag visste redan när jag var klar att det inte var vad jag ville ha. Så under hösten och vintern har planerna varit många och då är det tur att photoshop finns haha!
 
Ikväll provade jag att "bygga" en trapp på olika sätt..det är verkligen inte snyggt gjort så ni får ha överseende med den snabba redigeringen, det är bara för att se på ett ungefär!
 
Så här ser det ut just nu.. 
 
Och här är en av mina idér..
 
Och här är en annan...
 
Det lutar åt det sista alternativet då det blir lättare att hålla ogräsfritt! Dock ska jag oavsett vilket av alternativen det blir lägga vanlig marksten runt om, skapa platåer där krukor kan stå samt natursten för att fylla ut. 
Denna gången ska det bli ogräsfritt och framförallt snigelfritt!! 


KOMMENTARER


KOMMENTERA HÄR:



NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POST: (Visas ej)


URL/BLOGGADRESS:


DIN KOMMENTAR: