Operation

Något många runt om mig faktiskt inte vet är att jag har väldigt grova synfel, jag är graft översynt ( +8, +8,5 ) samt litet brytningsfel och är därför beroende av linser/ glasögon. I vardagen använder jag kontaktlinser då jag inte alls trivs i glasögon och använder endast mina glasögon till och från sängen på morgon/ kväll. 

 

Idag sätter jag i mina kontaktlinser för sista gången någonsin, en helt sjuk och overklig känsla!!!
Det känns väldigt konstigt att jag aldrig mer ska ha linser, då jag haft linser nästan varje dag sedan jag var 10 år gammal! 

 

Från och med i morgon är det glasögon som gäller fram till på onsdag, som då är sista dagen jag även behöver använda dem, någonsin!! 

 

För på onsdag (24/2-16) är det nämligen dags för ögonoperation!! Jag kommer göra operationen, inte ögonlaser, utan operation på Memira i Malmö då de inte kan fixa det här i stan. Ingreppet heter ICL och de opererar in ett linsimplantat bakom iris i ögat! Operationen ska gå smidigt och smärtfritt och det bästa av allt är att man ska se direkt och inte ska behöva ha ont efteråt. 

 

Nu håller jag alla tummar och tår för att detta går bra och att jag slipper komplikationer. Der känns som sagt fortfarande väldigt overkligt att jag ska se bra utan linser/ glasögon då jag varit beroende av mina glasögon från 1-2 års ålder och sedan av mina linser från 10 år.. det har varit och är fortfarande en väldigt stor del av mitt liv och det kommer utan tvekan bli en stor omställning. Gissar på att jag kommer försöka ta av glasögon/ ta ur linserna ett tag efter operationen haha..

 

Just nu är jag sjuukt nervös samtidigt som jag längtar något kopiöst! Som tur är kommer en nära vän följa med och stötta mig! 

 

Jag kommer skriva mer efter operationen, om hur det gått osv! :)

 

Nu längtar jag, DET SKA BLI UNDERBART !!!! 

 

 

ETIKETTER: Allmänt |

KOMMENTARER

Cissi | 2016-02-20 - 00:19:32 |

Men vad roligt för dig vännen! Vilken känsla :-)Det här kommer att gå så bra <3 <3

Svar: Tack vännen! Ja det kommer klart vara bland de största sakerna som kommer hända i mitt liv! :)
Hoppas på det! Puss <3
Rebecca

Åsa | 2016-02-20 - 09:31:12 |

Vi är nog lika glad och nervösa som ni. Stoort Lycka till! <3<3<3<3 puss puss!


KOMMENTERA HÄR:



NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POST: (Visas ej)


URL/BLOGGADRESS:


DIN KOMMENTAR: