Kontrakt och val

Igår var vi iväg och skrev entrepenadkontrakt med Smålandsvillan för vårt blivande hus, äntligen! 
 
Nu har vi fått en pärm med massor av papper som vi ska sätta oss med över julledigheten och gå igenom. Det är nämligen nu vi bestämmer alla våra val på riktigt, så det är många beslut som ska fattas. 
När vi är klara med våra val kommer vår beställning skickas iväg och sedan är det bara att vänta innan huset kommer! 
 
En sak vi börjat titta på är våtrumsmatta till vår tvättstuga. Just nu står det mellan dessa två, betong i ljust eller mörkt. Jag tror faktiskt det lutar åt den ljusa! 
 
 
Golvet är nog bland det viktigaste för mig i ett hem. Det ger ett så pass starkt intryck och förändrar verkligen känslan i ett rum,
Något jag varit bestämd med från första början när vi började fundera på att bygga var att jag ska ha ett vitt golv i huset. Men ett vitt golv är inte det lättaste att hitta till ett vettigt pris.
Ikeas vita golv som vi lagt här hemma är ju fint, men vi gillar inte riktigt de starka "fogarna" mellan planken. Så vi var överense om att vi i så fall blev tvugna att hitta ett annat golv.
Så nu har jag letat ett tag och blev så glad när jag hittade detta laminatgolv från Logoclic på Bauhaus! Det är verkligen superfint och är verkligen DET jag vill ha, på alla sätt. Nu ser jag fram emot att se det på plats i huset! 
 
 
Måste passa på att visa en bild på vår tomt, känns väldigt märkligt att säga "vår tomt" haha men nu är det ju faktiskt det! 
 
Det är så spännande och overkligt. Nu ser vi fram emot lite julledighet så vi kan gå igenom allt i lugn och ro innan allt drar igång på riktigt till våren! 

ETIKETTER: 2016 | Allmänt | Vi bygger hus |

KOMMENTARER


KOMMENTERA HÄR:



NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POST: (Visas ej)


URL/BLOGGADRESS:


DIN KOMMENTAR: