Ny soffa

Nu är den nya soffan äntligen beställd! Den blir varken vit eller liten haha men nu får vi en soffa som vi förhoppningsvis använder lite mer och faktiskt vill sitta i ;)
 
Jag ville egentligen ha en vit men då vi behöver kunna ta av och tvätta klädseln hade vi inte så mycket till val. Den enda soffa de sålde under 16 000 kr som gick att tvätta klädsel i maskin på fanns i mörkgrå eller ljusgrå och då blev det en ljusgrå.
Sen tror jag att det blir lite trångt med både divan och shäslong, men vi kände att det får vara så i så fall, det är bättre att vi köper en som vi vill ha där vi båda får en varsin skön plats så att vi faktiskt använder den fullt ut! Min plats blir vid armstödet - där kan jag ha min tekopp haha :) 
 
Ca 6-8 veckors leveranstid, så i oktober blir vi med ny soffa, ska bli roligt att se hur den ser ut på plats! 
 
Soffan heter Nevada och kommer från Mio, ni hittar den HÄR. Vi gav 5 995 kr för den då det är kampanj nu.
 
 

ETIKETTER: 2015 | Allmänt |

KOMMENTARER

Johan | 2016-06-23 - 18:39:37 |

Hej Rebecca,

Står just i valet eller kvalet att köpa exakt en sån här soffa. Det är samma erbjudande så jag tänkte slå till!

Min fråga är, hur skön är den? Något som är mindre bra med soffan?

Svar: Hej! Vad roligt att du funderar på att köpa ny soffa.
Lättast är om du provsitter den i butik, vi tyckte den var lite hård direkt när vi fick hem den, men den blev snabbt skön att sitta i, berodde nog mest på att den varit packad.

Vi har nog inget att klaga på, vi är jättenöjda! Absolut prisvärd! :)
Rebecca

Anonym | 2016-10-11 - 20:20:25 |

Hej!
Jag har också den soffan, den är jättefin och härlig att sitta i :) men har du testat att tvätta klädseln i maskin? Hur fungerade det i så fall? Mycket tacksam för svar då jag skulle behöva tvätta min soffa men vågar inte riktigt :)

Svar: Hej! Ja det är en jätteskön och snygg soffa :) Vi har aldrig behövt tvätta överdragen ännu, tack och lov! Så tyvärr vet jag inte hur det fungerar.
Dock sa de när vi köpte soffan på Mio att det går bra att tvätta i kalltvätt/ skontvätt 30 grader, så det ska inte vara någon fara!
Lycka till!
Rebecca

Malin | 2018-04-06 - 11:44:53 |

Hej! Ser att inlägget är skrivet för länge sedan men med tur kanske du ser min kommentar 😊
Har ni provat tvätta tyget till soffan? Jag har precis köpt en likadan men till mig sa dom på MIO att klädseln inte går att tvätta i maskin...

Svar: Hej!De sa när vi köpte vår att det skulle gå att tvätta i kalltvätt, dvs. 30 grader. Men när vi sedan skulle köpa en likadan soffa efter att vi flyttat och behövde ha soffan spegelvänd, sa de att det inte går att tvätta. Vi har aldrig behövt tvätta den än så länge, tack och lov. Vi har klarat oss med deras möbeltvätt som faktiskt är guld värd! :)
Rebecca


KOMMENTERA HÄR:



NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POST: (Visas ej)


URL/BLOGGADRESS:


DIN KOMMENTAR: