Våren växer fram

Våren är här, och hur underbart är det inte!! Varje morgon när jag öppnar altandörren till katterna går jag ut och njuter av den underbara solen! 
Och vad är mer vårigt än att hämta ut de underbara medelhavsväxterna ifrån sin vintervila i förrådet? Nu står alla samlade på vår altan på framsidan. I och för sig ihoptryckta för att vänja sig sakta vid solens strålar, men de står åtminstone där! ;) 
 
 
Idag inhandlades även ett nytt citrusträd, nämligen en hybrid av komquat och clementin. Jag fick smaka på en av frukterna innan jag bestämde mig för vilken sort som skulle få följa med mig hem, och de var väldigt söta och goda trots att de inte var helt mogna ännu. Så nu ser jag fram emot att få lite frukter, som vi faktiskt kan äta! Citronerna som vi har fått har ju mest använts i drickvatten, och det är ju också underbart att kunna gå ut och skörda, men jag tror ändå att det nya trädet kommer få lite roligare användningsområde! Desutom mognar de fortare! ;)
 


KOMMENTARER


KOMMENTERA HÄR:



NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POST: (Visas ej)


URL/BLOGGADRESS:


DIN KOMMENTAR: