Omplantering och medelhavsväxter!

Trädgårdssässongen börjar dra igång mer och mer, och som vanligt har jag problem med krukor. Jag har införskaffat mig lite för många stora växter som då också kräver stora krukor. Och tyvärr så är stora krukor både dyra och ofta finns det inte så många att välja på.
 
Jag vill ha stora vita, helst fyrknatiga krukor. Helst ska alla vara likadana! Jag har varit inne på att göra de själv, exempelvis gjuta i betong, men de blir så fruktansvärt tunga med jord och allt. Så då provade jag förra sommaren att bygga ytterkrukor av reglar som sedan målades vita, och de blev ju ganska okej både till utseende och pris. Dock var de väldigt mycket pill med att bygga ihop dem och just nu är det inget min kropp fixar tyvärr. Dessutom behöver jag ju ha ganska så många, hm.
 
Jag älskar sommar och vår. Det är helt underbart när man får hämta fram alla underbara medelhavsväxter som man sen kan njuta av alla varma sommarkvällar - men, jag tycker att det är väldigt tråkigt med alla svarta plasthinkar och krukor som alla växterna är planterade i och som står överallt.
Jag skulle vilja få till det på något bra och snyggt sätt. Jag får fortsätta klura på krukor som vanligt haha!
 
Olivträdet har kommit på sin rätta plats i krukan jag byggde förra året
 
Min Phoenix Roebelenii palm, Clementin/Komquat och citronträdet planterades om i större innerkrukor idag
 
Sen måste jag bara visa mitt underbara fikonträd som är fullt i fikon! Man skulle kunna tro att det borde ha vilat i vinter, men nej, det har jobbat på ordentligt! Det ska bli superroligt att få smaka några solmogna frukter i sommar!
 
 
Så visst är det ändå värt de hemska plasthinkarna som är överallt haha, men alla underbara växter hade varit ännu mer underbara i vackra krukor ;)


KOMMENTARER


KOMMENTERA HÄR:



NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POST: (Visas ej)


URL/BLOGGADRESS:


DIN KOMMENTAR: