Ála Ernst

För ett tag sedan gjorde jag en takkrona med inspiration från Ersnt till vårt kök och vi är supernöjda!! Mysfaktorn är stor varje kväll när vi tänder upp den! Från början var tanken att enbart ha den framme till jul, men jag har blivit riktigt kär i den, så den blir nog framme även efter ;)
 
 
Var superenkelt att sätta ihop, virket kostade mig ca 70 kr och ljuskopparna 39 kr, lim & tändsstickor/ grillpinnar hade jag hemma! 
Ernst säljer denna typen av takkrona för 799-1200 kr beroende på storlek, men kan man göra själv känner jag att det alltid är roligare att spara lite pengar! ;)
 
Den är inte målad ännu och en tyngd/ lod ska fästas nedtill! Jag har faktiskt inte bestämt mig för vilken färg den ska vara i, antagligen vit eftersom jag vill kunna ha den framme året runt. Men även varit inne på svart, tror dock att jag tröttnar på det efter ett tag haha. 
 
 

ETIKETTER: 2014 | Allmänt | DIY | Kök | Lägenhet 4 |

KOMMENTARER


KOMMENTERA HÄR:



NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POST: (Visas ej)


URL/BLOGGADRESS:


DIN KOMMENTAR: