Trädgårdsarbete!

Äntligen kan man vara ute och arbeta i trädgården igen, ingen tjäle i marken, varmt och skönt i luften och fåglarna kvittrar! 
 
Nu när mamma och pappa varit här har vi fått massor av hjälp, vi satte bland annat upp en spaljé vid ut/ingången i trädgården mest för att få mer insynsskydd när vi är ute men även för snyggt! Jag tror verkligen detta kommer bli kanon då klätterväxterna drar iväg och täcker denna i sommar!!
 
Efter all snö denna vinter har vår gräsmatta sjunkit och blivit något ojämn igen, så detta rättade jag till med 10 säckar plantjord, dock måste jag köpa yttligare 5 stycken för att fixa det sista + så att jag måste så nytt gräs, men när det väl är klart kommer det bli mycket snyggare!!
 
När jag ändå var igång tog jag bort alla markstenar som jag grävt ner i gräsmattan förra året då dessa gjorde gräsklippningen svår men även för att vi inte alls gillade dem. Vi tyckte helt enkelt inte att de passade där!
Sedan har jag även varit och trixat med våra kantstenarena till rabatterna, jag har dragit upp allihopa och lagt ner dem i stället för att ha dem ståendes då det såg väldigt ojämt ut innan men mestadels för att även detta gjorde gräsklippningen svår! Vi var tidigare tvugna att gå med trimmer mot alla kanter, vilket gjorde jobbet betydligt jobbigare.
 
Den största och allra bästa förrändringen är dock att jag har påbörjat innätningen av trädgården, jag har kommit fram till spaljen (från vänster sida). Svårt att se nätet, vilket är hela meningen med det! ;) Som sagt är det inte helt klart ännu, det är lite kvar innan vi kan njuta fullt ut av vår fina trädgård tillsammans med våra två älskade pälsbollar!
 
Men visst blev det snyggare nu än innan allt jobb? Det tycker åtsmintone vi!!! Ni får bortse från att det faktiskt är sommar på förebilderna och att vi kommer så gräs i år igen haha tro det eller ej ;)
 
Före: 
 
 
Efter:
 
Nu vill jag ha sooommmmmarrrr!!! <3
 


KOMMENTARER

Åsa | 2014-03-06 - 21:28:27 |

Ja det blir så fint! Lillpuppan<3<3<


KOMMENTERA HÄR:



NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POST: (Visas ej)


URL/BLOGGADRESS:


DIN KOMMENTAR: