Pallkragar och kryddor

Nu har det äntligen blivit väder för att vara ute och jag passar på att arbeta så mycket jag kan i vår trädgård. Från och med idag och en vecka frammåt har föreningen ordnat så vi har en stor container för grovsopor på området. Så hela denna dagen har spenderats med att köra bort gammalt virke, dörrar, lister och övrigt skräp. Så nu är vår trädgård ÄNTLIGEN rensad från massor med skit. 
 
Vi har även kommit igång med trädgårdsplanerna och nu köpt hem massor och åter massor med jord, rättare sagt en kubik plantjord från jobbet (Bauhaus) sålde ut väldigt billigt i helgen, hela 7 st säckar för 95 kr, det kan ju inte bli lämpligare! Så till midsommar när familjen kommer ner blir det trädgårdsarbete, här ska minsann höjas och slätas ut vår lutande gräsmatta!
 
Som om denna dagen inte erbjudit tillräckligt mycket att göra handlade jag med mig lite kryddor hem när jag handlade lite mat, för att skapa vår lilla "köksträdgård".  Allt är nu planterat i en av våra dubbla pallkragar. I den andra som ni ser på bilden kommer vi sätta jordgubbar/smultron så småningom!
 
(Dålig bildkvalite då jag använt mobilkameran genom fönstret)
 


KOMMENTARER


KOMMENTERA HÄR:



NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POST: (Visas ej)


URL/BLOGGADRESS:


DIN KOMMENTAR: