Enkelt och tåligt ljusfat!

Igår låg jag och funderade lite på hur det skulle se ut med ett stort, rustikt ljusfat på vårt köksbord. Jag ville ha något som tar för sig men ändå är enkelt att hålla rent och som är slitstarkt! Det får inte heller vara för högt, då vi har vår kristallkrona över köksbordet. 
 
Sen kom jag på att vi har massor av trädgårdssten över sedan vi gjorde altanen på baksidan, så ikväll var jag ut och hämtade in en helt vanlig trädgårdsplatta 350x350x50 och tvättade snabbt av den, sedan satte jag på 4 möbeltassar och vipps så har vi nu ett stor och snyggt ljusfat! Blockljus hade jag dålig med hemma, så det blev att ta det vi hade runt om i hemmet för att prova, så nya större ljus ska inhandlas så snart som möjligt!! :)
 
Som ni kanske ser på bilderna hade jag lite för bråttom med att prova, så plattan är fortfarande blöt haha! Sen får ni se genom fingrarna när det gäller placeringen av kristallkronan, då jag fortfarande inte orkat flytta kroken, för att få den centrerad över bordet ;)
 

ETIKETTER: 2013 | Allmänt | DIY | Kök | Lägenhet 4 |

KOMMENTARER

mamms | 2013-07-16 - 22:47:46 |

Men Ernsta och du då. Puss puss<3<3


KOMMENTERA HÄR:



NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POST: (Visas ej)


URL/BLOGGADRESS:


DIN KOMMENTAR: