Den hemliga lådan!

Ni som känner mig, eller läst min blogg ett tag vet att jag redan för ca 1 år sedan gjorde om en helt vanlig byrå till kattlåda! 
 
Så här såg den ut: 
 
Men när vi flyttade i november passade inte denna byrån in i vårt nya hem, då den ändra blev alldeles för liten, eller också var den alldeles för bred...ja vi hittade helt enkelt ingen plats där den passade in. Den blev därför såld på Blocket!
 
Så då blev de att skissa på något nytt, för att ha en vanlig ful kattlåda fanns inte på kartan! Jag kom fram till att jag ville ha en lång bänk, med förvaring på ena sidan, och kattlåda på andra sidan. Sen behövde jag ha något sorts hyllplan, för att dölja ingången till kattlådan!
Det blev mycket ritande innan jag blev nöjd. Och tanken var att bygga allt i MDF, men efter en sväng genom fyndhörna på Ikea kom jag undan billigt! De sålde nämligen överskåp, för 25 kr/st. Efter en del räknande fram och tillbaka kom jag fram till att det behövdes 6 st överskåp. Sen var det bara att åka hem och bygga ihop. Självklart blev det en hel del sågande, och mycket pyssel innan det blev klart, men bra blev det och jag är grymt nöjd!! 
 
 
Självklart ska vår prinsessa vara med och titta vad som händer, som vanligt ;)
 

ETIKETTER: 2013 | Allmänt | DIY | Våra katter |

KOMMENTARER

åsa | 2013-01-31 - 16:25:47 |

Hahha lilla "uppfinnarjocke". Smart puss puss!!

åsa | 2013-02-01 - 05:28:55 |

Men va se fammo nu....puss puss alla dagarina!


KOMMENTERA HÄR:



NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POST: (Visas ej)


URL/BLOGGADRESS:


DIN KOMMENTAR: