Årets glögg och jullängtan!

Ni får gärna tycka att jag både är knäpp och heltokig, men jag måste bara säga att jag faktiskt längtar till juletider!! Jag saknar de mysiga mörka kvällarna med massor av ljus, varma filtar, allt fint julpynt som pryder alla våra hem och vackert lysande stjärnor i alla husens fönster! Jag älskar verkligen sommar, men tyvärr försvinner den ju alltid någon gång varje år och övergår i höst..Jag skippar hellre hösten och övergår mer än gärna direkt i julmys och jultänkande! Juletider är enligt mig det enda positiva med vinter och snö. Så varför inte längta efter det fina i det lite mer trista? 
 
Blossa har äntligen avslöjat årets glögg och i år blev det, Yuzu Ingefära! 
 
"En höglänt och frostbiten sluttning i ett avlångt land i fjärran östern. Långt bort från allt vad glögg heter. Här växer yuzufrukten vilt – och har så gjort sedan samurajernas dagar. 800 mil bort möter för första gången den japanska frukten svensk glöggkultur. Och här, i vårt lika frostbitna och avlånga land i väst, står den nu klar att avnjutas. Resultatet av det osannolika mötet mellan svensk tradition och fjärran österns frukt. En lika utsökt som välbalanserad starkvinsglögg med yuzufruktens smak av både grapefrukt och mandarin – en smak som samspelar väl med ingefärans kryddighet." www.blossa.se
 

 
Att börja dricka glögg redan nu, är till och med liite för tidigt för lilla mig. Men att köpa på sig en flaska när de nu säljs i butik och njuta av dess urläckra utseende fram tills det är dags är ju inte helt fel? 
 

ETIKETTER: 2012 | Allmänt | Jul |

KOMMENTARER

Sandra | 2012-09-17 - 16:58:25 |

Då tycker jag att vi dricker glögg och myser i er nya lägenhet i vinter <3

Eva | 2012-09-17 - 21:57:57 |

http://hanazakari.blogg.se/

Skojar du eller? Helt normalt att längta till jul! :D

åsa | 2012-09-19 - 19:22:17 |

Ja härligt!!


KOMMENTERA HÄR:



NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POST: (Visas ej)


URL/BLOGGADRESS:


DIN KOMMENTAR: