Projekt - Skriva på väggen!

Bilden är lånad!

Mitt nästa projekt här hemma kommer bli en stor whiteboardtavla i svart, till vårt kök! Här kommer vi kunna skriva inköpslistor, matsedel m.m. med vit whiteboardpenna!! Det finns färdig whiteboardfärg att köpa i färghandeln, men denna är vit och är tyvärr ganska dyr. Vill man ha svart finns det ju även griffeltavelfärg att köpa i färghandeln, även på Biltema har jag sett det, men jag är ute efter just whiteboardtavlans släta yta och pennans raka fina "linjer". Krita är iofs också fint, men jag tror att det blir lite för ojämt och "lantligt" för min smak.

Jag har därför bestämt mig för att göra på ett helt annat sätt! Bilder kommer när jag är klar med mitt projekt. Nu ska här planeras och förberedas innan jag kan påbörja allt jobb! I morgon blir det inhandling av material!

När jag är klar kommer vi äntligen kunna skriva "på väggen"!

ETIKETTER: 2012 | Allmänt |