Innanför men även utanför ramarna

Ramarna inhandlades på Rusta för länge sedan, nu när vi flyttat ville jag ha alla samlade på en och samma plats, precis som på bilde ovan. Problemet var att jag inte vill göra allt för många hål i väggarna eftersom vi har lägenheten i andrahand. Och för att hänga upp var och en av dessa tavlor skulle det krävt många hål. Jag klurade därför på olika lösningar, och detta resulterade i att jag limmade ihop alla ramarna i kanterna, sedan limmade jag fast alla ramar på en stor plastskiva (som blev över från en gammal Ikea-ram) I denna skivan gjorde jag två hål, stora nog för de skruvhuvud jag valt. Skruvade upp två skruvar på väggen och sen var det bara att hänga upp hela "tavlan". Så ist för 7 hål i väggen, blev det nu enbart 2! Jag är riktigt nöjd!

ETIKETTER: 2012 | Allmänt | DIY | Lägenhet 3 | Sovrum |

KOMMENTARER


KOMMENTERA HÄR:



NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POST: (Visas ej)


URL/BLOGGADRESS:


DIN KOMMENTAR: