Ska man få något gjort - får man göra det själv! ;)

För ett ganska så bra tag sedan  började jag smida planer på att göra mitt eget middagsbord! Tiden har gått, jag har funderat lite fram och tillbaka på hur det skulle se ut, hur jag skulle få mina ritningar att fungera, vad som behövdes och vad allt skulle kosta. Jag har längtat, men samtidigt dragit mig för att köpa saker då jag tänkt "Tänk om det inte blir som jag vill/tror att det ska bli...". Men i torsdags hade jag mått och ritning klart, jag drog iväg till Beijer bygg där jag frågade snällt om de kunde hjälpa mig att kapa till lite delar, vilket de självklart hjälpte mig med! Med mina färdigsågade delar begav jag mig hem och påbörjade mitt projekt! Nu efter några dagars jobb börjar bordet se ut som mitt "dröm bord". Jag vill att man ska få känslan av att det är en enda "bit", att allt sitter ihop, vilket innebär massor och åter massor av spackel och slipning.. Men det blir bra!!!


 
Bordet tar form - Delarna sätts ihop med trälim, träplugg och träskruv!
 
Bordet har fått sig en ordentlig omgång av spackel, slipning och sedan en strykning färg, men tyvärr upptäcktes några skönhetsfel och var därför tvungen att ge det ännu en omgång av spackel!



Fortsättning följer....!

ETIKETTER: 2012 | Allmänt | DIY | Lägenhet 2 | Vardagsrum |

KOMMENTARER

Eva | 2012-02-05 - 21:36:18 |

http://hanazakari.blogg.se/

Galet snyggt! Ska det stå i köket eller vardagsrummet? :D


KOMMENTERA HÄR:



NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POST: (Visas ej)


URL/BLOGGADRESS:


DIN KOMMENTAR: