Ta bort, tillsätt färg så har du en ny möbel!

När vi flyttade ihop i vår första lägenhet för ca 5,5 år sedan var det någon som skulle slänga en gammal EXPEDIT hylla från Ikea (färg ek). Vi tog hand om den och den fick agera sideboard i vårt kök. Vi har sedan använt hyllan på olika platser genom åren, men de senaste två åren har hyllan agerat förvaringsmöbel i våra förråd. 
 
Bild nedan: Expedit hyllan i vår första lägenhet. 
 
Bild nedan: Modell, Expedithylla 8 fack!
 
 
Resultat nedan: Efter att ha skruvat isär, tagit bort delar, skruvat ihop, slipat och målat med vit färg fick vi en snygg vit sideboard till vårt vardagsrum! Jag gillar inte öppna hyllplan där det samlas damm, och gör att rummet ser rörigt ut. Därför valde jag att ta bort och göra "hyllan" mer stilren!
 
Inspirationen till detta lilla projekt fick jag från Ikeas avlastningsbord MALM. Vi har ett ovanför sängen i sovrummet, vilket är underbart! 
 
 
 

ETIKETTER: 2012 | Allmänt | DIY | Före & Efter |

KOMMENTARER

Catarina A | 2015-01-17 - 20:54:40 |

Hittade hit när jag sökte på avlastningsbord :)
Himla fiffigt att bygga om en expedit hylla , idag blev det IKEA och köpte mej en sådan hylla.
Imorgon blir det såga , skruva , spackla mm
Malm avlastningsbord sälj ju inte längre , vet iof sig inte om de har funnits till 120 säng
Men nu så hoppas jag att jag får till det :)
En liten fråga , vad är det för hjul på Malm avlastningsbord ?
Mvh Catarina

Anonym | 2015-01-17 - 21:12:13 |

Hittade hit när jag sökte på avlastningsbord :)
Himla fiffigt att bygga om en expedit hylla , idag blev det IKEA och köpte mej en sådan hylla.
Imorgon blir det såga , skruva , spackla mm
Malm avlastningsbord sälj ju inte längre , vet iof sig inte om de har funnits till 120 säng
Men nu så hoppas jag att jag får till det :)
En liten fråga , vad är det för hjul på Malm avlastningsbord ?
Mvh Catarina

Svar: Vad roligt att du hittade min blogg. För att göra den behövs det inte sågas något, Vi har inte satt några hjul på våran då vi använder den som skänk. Men det går ju att göra som du tänkt! Hjulen på det riktiga avlastningsbordet är inbyggda så att det bara är någon millimeter som når golvet, dvs de syns inte. Svårt att förklara, men det fungerar ju med vilka hjul som helst, man behöver ju inte göra hål där de ska sitta. Lycka till!
Mvh Rebecca
Rebecca


KOMMENTERA HÄR:



NAMN:
Kom ihåg mig?

E-POST: (Visas ej)


URL/BLOGGADRESS:


DIN KOMMENTAR: